IndonesieNU

FAQ pakketreizen/kamers Indonesiënu

14-10-2014 | Praktische informatie
Hieronder vindt u veelgestelde vragen over pakketreizen en hotelkamers vermeld op de website van Indonesiënu. 
1. Kan ik een pakketreis boeken bij Indonesiënu?
Ja, dat kan. Indonesiënu heeft een groot netwerk in Indonesië. Wij werken samen met betrouwbare lokale touroperators, hotels en vervoerbedrijven. Bij Indonesiënu staat ondersteuning aan de lokale bevolking hoog in het vaandel. Daarom kijken wij, bij het kiezen van onze partners of zij, net als wij, dezelfde ideëen hierover delen. 

2. Wat gebeurt er nadat ik het formulier heb ingevuld?
  • U heeft gekozen voor een reservering. Wij nemen contact op met onze lokale partners en vragen hen of de door u gekozen pakketreis/kamer beschikbaar is op de door u gewenste datum. Wanneer de door u gekozen pakketreis/kamer beschikbaar is, sturen wij u z.s.m (uiterlijk binnen drie werkdagen) een reserveringsbevestiging en de factuur. Wij verzoeken u vriendelijk om de factuur binnen 3 werkdagen na ontvangst te betalen. Na ontvangst van uw betaling, is uw pakketreis/kamer geboekt. Tenzij anders vermeld.
  • U heeft gekozen voor offerte/meer informatie. Wij zullen binnen drie werkdagen antwoord geven op uw vragen.

3. Tot wanneer kan ik uiterlijk een reservering aanvragen?
Reserveren kan tot uiterlijk 14 dagen voor de door u gewenste startdatum van de pakketreis. Tenzij anders vermeld. 

4. Kan ik na reservering mijn reisgegevens nog wijzigen?
Ja, dat kan, indien u na uw reservering nog aanvullende wijzigingen of wensen heeft die de oorspronkelijke reservering wijzigen, kunnen wij dat voor u regelen. Dat is echter wel afhankelijk van beschikbaarheid. Wijzigen van uw reisgegevens kan tot uiterlijk 3 dagen voor de door u gewenste startdatum van de pakketreis. Let op: wij brengen daarvoor wel wijzigingskosten in rekening. 

5. Kan ik een boeking annuleren?
Indien u uw boeking wilt annuleren, of een of meerdere medereizigers niet kunnen deelnemen aan de pakketreis, verzoeken wij u dit ons z.s.m via e-mail te laten weten. Hiervoor worden wel annuleringskosten in rekening gebracht. Bij annulering is iedere reiziger de volgende bedragen verschuldigd:
  • 0 t/m 7 dagen voor vertrek: de volledige reissom (incl. administratiekosten en evt. wijzigingskosten)
  • 8 t/m 21 dagen voor vertrek: 50% van de reissom (incl. administratiekosten en evt. wijzigingskosten)
  • Vanaf het moment dat wij de betaling binnenkrijgen t/m 22 dagen voor vertrek: u krijgt de volledige reissom terug (excl. administratiekosten en evt. wijzigingskosten)   

Voor geboekte kamers geldt het volgende: 
  • 1 t/m 7 dagen voor vertrek: het tarief voor 1 nacht (incl. administratiekosten en evt. wijzigingskosten)
  • no show: de volledige reissom.

6. Hoe kan ik mijn pakketreis betalen?
U kunt het verschuldigde bedrag overmaken naar het rekeningnummer dat vermeld staat op de factuur die u van ons ontvangt.

7. Verzekeringen etc.
Wij adviseren u altijd een reisverzekering af te sluiten. 

8. Is het goedkoper om via Indonesiënu een pakketreis te boeken dan wanneer u rechtstreeks bij lokale touroperators uw pakketreis boekt?
Ja, als u een pakketreis boekt via Indonesiënu (met hotels in dezelfde prijsklasse en dezelfde excursies), dan bent u bij Indonesiënu goedkoper uit dan wanneer u rechtstreeks bij lokale touroperators boekt. Maar wat belangrijker is, is dat wij grote waarde hechten aan het sociale aspect van de pakketreizen. Bij ons staat ondersteuning aan de lokale bevolking hoog in het vaandel. 

9. Wat gebeurt er bij onvoorziene omstandigheden?
Bij onvoorziene omstandigheden, bijvoorbeeld bij extreem slecht weer, zal door de lokale organisator naar een vervangende excursie worden gezocht. 

10. Zijn jullie een touroperator?
Wij zijn een media consultancy bedrijf dat samenwerkt met erkende en geregistreerde lokale touroperators in Indonesië. Door deze samenwerkingsvorm willen wij graag bijdragen aan de versterking van de lokale economie in Indonesië. 

11. Doen jullie ook aan sociale projecten?
Ja, een deel van de opbrengst van de verkoop van pakketreizen gebruiken wij voor het uitvoeren van sociale projecten in Indonesië. 

12. Ik heb nog andere vragen. 
Vul het contactformulier in. 

Gerelateerde artikelen

De schoonheid van Oost-Java

De schoonheid van Oost-Java

26-05-2015 | Tugu Experience pakketreizen
Ervaar samen met Tugu Hotel Group de schoonheid van Oost-Java. Speciaal voor bezoekers van Indonesiënu heeft Tugu H...
Meer »
Pakketreis: Het serene Blitar

Pakketreis: Het serene Blitar

11-03-2015 | Individuele tour Oost-Java
4 dagen/3 nachten Blitar voor € 163,- per persoon. Overnacht in Blitar in een uniek boetiekhotel van internationale...
Meer »