Luchtvaartmaatschappij Emirates heeft een marketingovereenkomst ondertekend met Indonesië. Beide partijen maken gezamenlijke campagnes die zowel de luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten als de toerismesector van Indonesië ten goede zullen komen. 


Emirates en Indonesië zullen samenwerken bij het opzetten van strategieën en marketinginitiatieven die erop gericht zijn toekomstige bezoekers te laten zien wat toerististische bestemmingen in Indonesië allemaal te bieden hebben. Dit zal weer ten goede komen aan het toerisme en de economie van Indonesië. 


De samenwerking omvat onder meer productpresentaties, workshops, reclamecampagnes en het verlenen van logistieke ondersteuning. 


Langdurig en vruchtbaar


Op haar website laat de luchtvaartmaatschappij weten dat er tussen Emirates en Indonesië een langdurige en vruchtbare relatie bestaat. Ook wijst de luchtvaartmaatschappij op de succesvolle vliegroutes naar Jakarta en Bali. 


Emirates hoopt daarop voort te kunnen bouwen en zegt bereid te zijn steun te bieden nu versoepelingen van de reisbeperkingen in zicht komen. 


Dagelijkse vluchten


Na het uitbreken van de pandemie heeft Emirates de vliegroute naar Jakarta sinds juni 2020 hervat en biedt reizigers nu dagelijkse vluchten aan die worden uitgevoerd met Boeing 777-300ER-toestellen.


Emirates vloog voor het eerst naar Indonesië in 1992 met Jakarta als bestemming. In 2015 voegde de luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten een tweede bestemming in Indonesië aan haar routenetwerk toe, namelijk Bali.