Emirates en Garuda Indonesia hebben een codeshare-overeenkomst getekend. De overeenkomst betekent een uitbreiding van het routenetwerk van beide luchtvaartmaatschappijen. 

 

Door de codeshare-overeenkomst worden achttien routes op het vliegnetwerk van beide luchtvaartmaatschappijen met elkaar verbonden. Het gaat om vliegroutes in Indonesië, het Midden-Oosten, Europa, Amerika en Afrika. 

 

Binnenlandse vluchten


In een verklaring op maandag (8/11/2021) zei Garuda Indonesia-CEO Irfan Setiaputra dat de samenwerking Emirates-reizigers zeker ten goede zal komen. Garuda Indonesia beschikt immers over een uitgebreid netwerk van binnenlandse vluchten. 

 

Emirates-passagiers die via Jakarta naar Indonesië willen reizen, kunnen via een aansluitende vlucht  naar verschillende bestemmingen in het land reizen waaronder Denpasar (Bali), Surabaya (Oost-Java), Makassar (Zuid-Sulawesi), Balikpapan (Oost-Kalimantan), Manado (Noord-Sulawesi), Medan (Noord-Sumatra), Padang (West-Sumatra) en Surakarta (Midden-Java), legt de Garuda Indonesia-CEO uit. 

 

Nationaal economisch herstel


Maar ook Garuda Indonesia-reizigers halen profijt uit de samenwerking met Emirates. Passagiers hebben met de codeshare-overeenkomst toegang tot verscheidene bestemmingen waaronder Dubai, Bahrain, Moskou, Johannesburg, Caïro, Londen en Manchester, aldus Setiaputra. 

 

De Garuda Indonesia-CEO hoopt dat de samenwerking die op 2 januari 2022 van start gaat toerisme en handelsactiviteiten kan stimuleren wat weer kan leiden tot nationaal economisch herstel. 

 

Commercieel Directeur Adnan Kazim van Emirates zei op zijn beurt dat Indonesië een belangrijke markt is voor Emirates en dat de samenwerking met Garuda Indonesia een bewijs is van de toewijding van de luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten om haar routenetwerk en haar diensten te blijven verbeteren. 

 

Marketingovereenkomst


Eerder dit jaar tekende luchtvaartmaatschappij Emirates al een marketingovereenkomst met Indonesië. Emirates en Indonesië zullen samenwerken bij het opzetten van strategieën en marketinginitiatieven die erop gericht zijn toekomstige bezoekers te laten zien wat toerististische bestemmingen in Indonesië allemaal te bieden hebben wat weer ten goede komt aan het toerisme en de economie van Indonesië. 

 

De samenwerking omvat onder meer productpresentaties, workshops, reclamecampagnes en het verlenen van logistieke ondersteuning.